Heftige discussies, rake argumenten, onderling gekrakeel, nieuwe voorstellen; niets van dit alles bij de ledenvergadering van De Eemvogels afgelopen 20 september 2017. In een goed gevulde kantine wist voorzitter Daphne Hilhorst de agenda vlot door te nemen en was het voor 22.00 uur al tijd voor een gezamenlijk drankje. Het geheel verliep uitermate geanimeerd.

Het woord “geanimeerd” was duidelijk van toepassing op de jaarlijkse bijeenkomst van leden. In een vlot tempo werd door het bestuur en de commissies verantwoording afgelegd over het gevoerde beleid. Het was duidelijk dat de leden tevreden waren over het verloop van het afgelopen verenigingsjaar. Daphne herinnert de vergadering er wel aan dat dit niet allemaal vanzelf is gegaan. Veel leden en anderen met een goed Eemvogelhart hebben zich ingezet om de doelen te bereiken. Zij bedankt daar iedereen voor die zich inzette.

Vervolgens trad er een nieuw bestuur aan van maar liefst acht mensen. Met concrete doelen hebben zij er zin in de vereniging hoger op te brengen. Veel handen zijn er nodig om het voor elkaar te krijgen. Er zijn nog vacatures, dus nog kansen voor leden om nadrukkelijk mee te doen.

Ook het feit dat er een sluitende begroting is gepresenteerd die ruimte biedt voor scholing van vooral korfbaltechnisch kader stemde tot tevredenheid. De aankomende samenwerking met Bink Kinderopvang biedt veel perspectief en wordt concreet na de herfstvakantie.

Tot slot gaat het nog over een lijstje met klusjes, de opstelling van de vergaderzaal, de dug-outs en schoolkorfbal. En als allerlaatste woord memoreert Daphne het positieve imago van De Eemvogels dat zij ervaart. Ook dat is alleen maar bereikt met elkaar. Het nieuwe bestuurlijke seizoen is geopend, de mouwen zijn opgerold, het startsein is gegeven.

Foto: Eemvogelbestuur 2017-2018 | vlnr Mirjam van de Wetering (aanvoerder kantinecommissie), Hans Moerman (secretaris), Manny Schuin (aanvoerder beheercommissie), Rick Mast (aanvoerder technische commissie), Vera van ’t Kaar (aanvoerder sponsorcommissie), Jeremi Mast (aanvoerder activiteitencommissie), Daphne Hilhorst (voorzitter), Jeroen van Kappel (penningmeester)